INFO TERKINI : AL FATIHAH UNTUK ARUAH FAIZUL NAIM BIN HARUN DAN UCAPAN TAKZIAH UNTUK KELUARGA BELIAU, SEMOGA ARUAH DAN KITA SEMUA BEROLEH KERAHMATAN DARI ALLAH SWT. KURSUS KENAIKAN PANGKAT SETAF SARJAN SIRI 2 PUTERI PERINGKAT NEGERI KEDAH AKAN DI ADAKAN PADA 28 FEBRUARI HINGGA 2 MAC 2014 DI PUSAT LATIHAN KRS KEM NUR HIJRAH. SARJAN-SARJAN KRS PUTERI ANDA ADA KEBERANIAN, JOM P UJIAN KENAIKAN PANGKAT SETAF SARJAN.

SIAPAKAH PEGAWAI TADBIR PILIHAN ANDA

Siapakah Bakal Calon Pegawai Tadbir TKRS Kedah 2014
Kapten KRS Fairul Wazib Bin Abd Wahab0%
Mejar KRS Dzohirudin Bin Abd Rahim0%
Mejar KRS Noorismail Hj Omar Al-Kuszani0%
Mejar KRS Zaidi Bin Ibrahim0%
Kapten KRS Siti Mazenah 0%
Mejar KRS Fauzi Awang Lipah0%

17 March 2013

KURSUS KENAIKAN PANGKAT SARJAN TKRS PERINGKAT NEGERI KEDAH TAHUN 2013



Kursus Kenaikan Pangkat Sarjan TKRS Peringkat Negeri Kedah tahun 2013

Assalammualaikum...lama tak update blog ni. Saya Mejar (KRS) Noorismail Hj Omar adalah Pegawai Data TKRS Negeri Kedah menggantikan Kapt (KRS) Sayuty Awang yang bertugas di SK Taman Ria dan Jurulatih Pusat Ko. Namun begitu, Tuan Sayuty masih lagi bertugas sebagai jurulatih KRS Kedah.

Pada 14 Mac hingga 16 Mac telah diadakan Kursus Kenaikan Pangkat Sarjan TKRS Peringkat Negeri Kedah. Seramai 217 orang peserta daripada semua Daerah seluruh Negeri Kedah telah mendaftarkan diri bagi menyertai kursus ini. Seramai 17 orang Jurulatih terlibat yang terdiri daripada Sekretariat KRS dan TKRS Kedah. Perkhemahan ini di adakan di Pusat Latihan KRS, Kem Nur Hijrah, Batu Hampar Yan Kedah. Selama 3 hari ini, peserta diuji dengan beberapa ujian bagi membolehkan mereka menerima pangkat Sarjan TKRS. Antara ujian yang menjadi medan pengujian para peserta ialah Kawad, Kerohanian, Kecergasan, Kebudayaan dan Sikap. Setelah mengharungi pelbagai cabaran dan halangan, akhirnya seramai 50 orang telah berjaya mencapai Tahap Sarjan TKRS. Tahniah diucapkan kepada para peserta. 
Tuan Lan dok tengak apa agaknya...




Tuan Zul Memberi Taklimat
Kem Komandan Kapt (KRS) Fairul Wazib
Hai Senyum apa tu...





Pandainya Mejar (KRS) Fauzi mengajar tali


Segaknya anak-anak KRS memakai uniform TKRS..Tahniah



Majlis Penutup Kursus Kenaikan Pangkat Sarjan TKRS peringkat Negeri Kedah Tahun 2013



Seramai 36 orang daripada peserta yang berjaya dipilih untuk mewakili Negeri Kedah ke Perkhemahan Tunas KRS Peringkat Kebangsaan Tahun 2013 yang dijangka akan diadakan pada 14 hingga 18 April di Negeri Pahang Darul Makmur.  
Semoga Kontinjen Kedah Akan Terus Berjaya....

No comments: