INFO TERKINI : AL FATIHAH UNTUK ARUAH FAIZUL NAIM BIN HARUN DAN UCAPAN TAKZIAH UNTUK KELUARGA BELIAU, SEMOGA ARUAH DAN KITA SEMUA BEROLEH KERAHMATAN DARI ALLAH SWT. KURSUS KENAIKAN PANGKAT SETAF SARJAN SIRI 2 PUTERI PERINGKAT NEGERI KEDAH AKAN DI ADAKAN PADA 28 FEBRUARI HINGGA 2 MAC 2014 DI PUSAT LATIHAN KRS KEM NUR HIJRAH. SARJAN-SARJAN KRS PUTERI ANDA ADA KEBERANIAN, JOM P UJIAN KENAIKAN PANGKAT SETAF SARJAN.

SIAPAKAH PEGAWAI TADBIR PILIHAN ANDA

Siapakah Bakal Calon Pegawai Tadbir TKRS Kedah 2014
Kapten KRS Fairul Wazib Bin Abd Wahab0%
Mejar KRS Dzohirudin Bin Abd Rahim0%
Mejar KRS Noorismail Hj Omar Al-Kuszani0%
Mejar KRS Zaidi Bin Ibrahim0%
Kapten KRS Siti Mazenah 0%
Mejar KRS Fauzi Awang Lipah0%

12 April 2013

KURSUS KENAIKAN PANGKAT SETAF SARJAN KRS SIRI 1 TAHUN 2013

Assalammualaikum dan Salam sejahtera.....

Pada 7 hingga 14 April yang lalu telah diadakan Kursus Kenaikan Pangkat Setaf Sarjan KRS Siri 1 Putera yan di adakan di Pusat Latihan KRS, Kem Nur Batu Hampar Yan. Seramai 204 orang peserta telah melapor diri. Jurulatih yang terlibat adalah seramai 15 orang yang terdiri dari Sekretariat KRS dan TKRS Negeri Kedah. 

Peserta yang hadir telah diuji ujian ketahanan mental dan diri terlebih dahulu, akhir 17 orang peserta telah memilih untuk mengalah dan pulang lebih awal.

Selama 4 hari ini, peserta telah diuji dengan pelbagai ujian antaranya, ujian kawad, kecergasan, kerohanian, ikatan, bantu mula dan sebagainya. Cuaca diwaktu pagi kelihatan cerah namun disebelah petang akan hujan dan merancakkan lagi semangat para peserta.

Akhirnya, seramai 70 orang peserta berjaya mendapat Pangkat Setaf Sarjan dan 30 orang peserta lagi menerima Pangkat Sarjan. Bagi peserta yang gagagl mereka boleh mencuba lagi.

Semoga berjaya. Ukhwah yang dibina disini akan mengeratkan lagi hubungi antara jurulatih dan ahli kadet.

MEJAR (KRS) NOORISMAIL HJ OMAR





































No comments: